Brands

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆÖØÅ

C

G

Gucci

K

Den kendte danske tøjdesigner Karen Simonsen (Munthe + Simonsen / KarenbySimonsen) står bag denne moderigtige kollektion af solbriller, designet til den modebeviste kvinde. Samarbejdet mellem PREGO og Karen Simonsen startede i 2014 og kører nu på sit 4. succesfulde år. Karen Simonsen tager trends fra hendes tøj-univers og fører dem over på hendes solbriller. På den måde bliver en Karen Simonsen solbrille det uundværlige accessorie til at fuldende dit look. Solbrillerne er designet af Karen Simonsen og produceret af PREGO som har mere end 50 års erfaring med solbriller.

L

M

Marc Jacobs er et mærke der er placeret i high-end luksusmarkedet. Marc Jacobs briller kollektionen, er karakteriseret ved sofistikerede og lidt retro former, og er kendetegnet ved sin eksklusive og glamourøse stil. Marc Jacobs giver indtryk af en diskret kollektion, der dog skaber et raffineret billede, forstærket ved brug af materialer af høj kvalitet med upåklagelig opmærksomhed på detaljer. Produkterne er rettet mod kvinder i alderen 25 til 45 år, der ønsker at sætte sin egen identitet og personlighed.

N

nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer. Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine. I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner. I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale - transparent polyamid - som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder. I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five - vejer mindre end 5 gram. Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.

NPS

NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex. Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former.

P

Prego

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.   Vil du vide mere om Prego? Kan du læse meget mere på Prego.dk
ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion. ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort. Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion 'vi er Eyewear Architects'.

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

T

Titanflex Kids

High-tech møder design. Titanflex er et eksklusivt, højt innovativt brand, der er fremstillet af memory metal. Stellene er moderne, lette, enkle og formfaste samtidig med, at de er yderst fleksible med en utrolig højkomfort. Stellet, der holder længe. Den idielle brille til børn. Brillen, der er med på den værste.   Besøg Titanflex's hjemmeside

Tom Ford

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.

W

William Morris

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.